onsdag 27 mars 2013

Westvleteren XII

Man kan tro att jag har gått och dött den bistra blogg-döden som drabbat så många andra medbloggare, men så är det inte! Jag är här och lever och har provat och druckit mer än någonsin, dock är problemet att tiden till att blogga inte har infunnit sig mellan alla resor och plugg. Så vad har jag sysslat med?



Bland annat har det blivit en runda kaffe-safari i Stockholm, med besök hos Jonas på Mean Coffee på Vasagatan, har ni inte varit där så kan jag starkt rekommendera en valfri dubbel Tim Wendelboe från deras maskin, ren och underbar njutning! Vad har jag mer gjort, jo två besök på Flying Elk har avklarats ett där deras klockrena hamburgare sköljdes ner med Port Brewing Wipeout Ipa tillsammans med Daniel, och ett besök där jag, ålänningen och Oaxen-Henke rullade in lite sent kramade om Ryssen på hans 30-års dag och drack Bereche et Fils NV samt Westvleteren XII. Min första gång för den här ölen, och jävlar vilken öl det är! Svårt att beskriva med ord men någonstans mellan en bra Meursault och en Quadrupel i stil..




Ett besök till fredens öar har hunnits med också, men det kommer det mer om i framtiden. Var så säkra på det!



Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar